Vem fan bryr sig?!

Blogg sabi :Sabi - Hoppet om att bli Skådespelare, Vem fan bryr sig?!...

Vem fan bryr sig om mijön , maten och världen när det är frågor som ingen orkar titta på?

"Vem fan bryr sig - En bok om dig och mig och världen"

I Torsdags var jag på en föreläsning om världen. Handlade om våran planet. Det var en tjej med namnet Nanny Maja som skrev en bok som slutprojekt i gymnasium. Nu har det blivit en föreläsning också!

Innan föreläsningen så var jag beredd på att jag skulle somna  - går på en del föreläsningar. Jag känner att man blir lätt sömning. Men den här fick mig att inte somna!!!

Precis som namnet: Vem fan bryr sig. Vem bryr sig igentligen om världen när det är så tråkig fakta om allt. Hon gjorde om allt mycket mer spännande och hon fick verkligen en person att tänka om!

Visste ni att i t ex Indien där det är dåligt med vatten så har Coca Cola 90 fabriker ( kanske mer nu ) . Varje fabrik använder sig av 1,5 mijoner rent vatten VARJE DAG! Det är ju inte klokt! Vattnet kan hjälpa hur många familjer som helst! Eller visste ni att när det var OS i Pekinge så stängdes alla fabriker ner och man fick inte köra bil. Man la ut konstgräs som sedan sprejades med en speciell färg - allt detta innan OS i Pekinge skulle vara.. Bara folk skall tro att det är så fint och inga fabriker där. Men i självaverket ett rent kaos där borta!!!

Föreläsningen är hur bra som helst! Emaila Nanny Maja och fråga när hon är nära dig för ni vill inte missa henne! Ni kan även köpa hennes bok för 200:- . Nanny maja var hur grym som helst! Tummarrrr upp för dig tjejen. Besök Nanny Maja för mer information .

/ Sabi


Kommentarer
Postat av: Sölwi

Visste om det där med fabrikerna och bilarna i Peking, tror det var för att ge sken av att luften är renare än den i själva verket är, korkat!!!

2009-05-16 @ 22:51:23
Postat av: Kraaam/Åsa

Ja det är verkligen en konst att fånga lyssnarens uppmärksamhet, särskilt kring ett ämne som ofta är så stort att det blir svårt att ta till sig.

--------------------------------------------------------------------------------

2009-05-16 @ 22:51:36
Postat av: Sabi

Sölwi, Jaa precis! Helt korkat, Men jag dog av skratt när jag hörde det. haha

2009-05-16 @ 22:51:44
Postat av: Sabi

Kraaam/Åsa , Det är det verkligen! Hon var så bra att det inte fanns ord!

--------------------------------------------------------------------------------

2009-05-16 @ 22:51:52
Postat av: Sabi

att det inte finns ord*

2009-05-16 @ 22:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0