Snart brinner Nödinge ner .

Brand

En brand i min kommun som jag bor i har pågått sedan 16:00 tiden. Branden är ännu inte släckt och det stinker och faller aska i området. Gött - precis det man vill efter en solig & skön dag liksom. Man¨vet inte än hur branden började men ett vittne såg två ungdomar springa i skogen lite efter branden började. Man kan se rök på flera KM avstånd. Det läskiga är att min tjej bara bor nån km där ifrån. Så hon kommer nog få evakueras. 15 hus har evakuerats och mer än 35 personer har förts till Medborgarhuset här i Nödinge.

Jag blev även "påhoppad" eller ja dem skrek kränkande ord till mig när jag var med kompisar. Ni vet , 16 årsåldern , Försöker tuffa sig genom kondomer och cigaretter - dem får hostanfall så fort dem röker- inte ett dugg coola.

Jag möter sånna idoter dagligen eftersom jag är imot sånt och kämpar emot det i kommunen . Men det är inget jag bryr mig om. Faktumet är att flera sedan kommer till mig och börjar snacka med mig om vem dem kan vända sig till osv.

Strålande dag förutom branden. Blev lite brun . Tror jag. Imån så skall vi finslipa uttagningen lite och på måndag släpper vi detta för press.

Vad har ni för planer?

Nu skall jag lägga mig så jag orkar med imån. - Visst är det lite konstigt utan Sölwi och Ali?

Är du rädd för att din ungdom skall börja röka ? - www.vakna.ale.se - rekommenderas starkt.

Må Gott/

Sabi


Kommentarer
Postat av: Marina från Å

Gomorron....det är obehagligt med bränder...värst är det tycker jag när någon bara tänder på utan att tänka på att andra människor kan komma till skada...idag är det städtalka med släkten på våran gård...ha en fin söndag...må så gott...

2009-05-17 @ 09:53:04
Postat av: Sölwi

Nu min vän e jag tebax - tackar ödmjukt för fina kommentarer

Hemskt med branden, har inte fattat om den är anlagd, de finns ju sjuka människor

Bamsekram

2009-05-17 @ 09:53:12
Postat av: Jenny

sv: Ja eller hur! Skulle inte heller tacka nej till att se ut som tjejerna:p

2009-05-17 @ 09:53:21
Postat av: Anna

jag trycker på ett screentryckeri här i tidaholm.

2009-05-17 @ 09:53:29
Postat av: Eleonor Rosenquist H

Ja, jag har läst och hört om branden. Och attt man misstänker den är anlagd. Omöjligt förstå hur någon kan tycka det är kul tända eld där massor av människor kan bli drabbade. Det är säkerligen både giftig rök och aska som far omkring dessutom.

Må så gott, och ta det lugnt!

2009-05-17 @ 09:53:45
Postat av: FEBB

Åh tack så mkt, haha..

2009-05-17 @ 09:53:57
Postat av: Anna

ja du det kostar en hel del.

2009-05-17 @ 09:54:04
Postat av: Madeleine

Usch då, hemskt!

2009-05-17 @ 09:54:13
Postat av: tactique

Hejsan Hoppas verkligen att de kan få stopp på brande om de inte redan har det nu när jag skriver så sent

Tufft att du som tonåring kan stå på dig emot dessa droger smatidigt som du försöker att hjålpa andra. Fler som du borde kliva fram.

Kram

2009-05-17 @ 09:54:23
Postat av: batoul

HAHAHAHAHAHAH!!! den vaaa bässst sabbba! ( host anfall så fort dom röker) hahahahaha (L) ha de gött <333

2009-05-17 @ 09:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0