Paaniiik!

Bild: Alfahund

Nu behöver jag eran hjälp som kan allt om hundar, djur eller naglar!

Det är så att när doggen min kom hem efter en promenad med min mamma igår så upptäckte vi lite blod hemma. Vi tittade på varandra så vi inte blödde men icke vi! När vi sedan gosade med doggen såg vi att han slickade sig en massa på sin nagel , så vi tittade och där kom blodet ifrån. Vi har inte klippt hans naglar på ett tag så det "knäcktes" en nagel . Vi torkade och satte bandage runt hans tass. Imorse så hade han slitit av bandaget och nageln såg inte så bra ut. Han "grät" väldigt mycket och hade ont när han gick, Tog även ett tag för honom att äta. Så jag hörde av mig lite för jag e så rädd om honom och han kan ju få infektion. Några säker att vi skall dra bort nagel och sätta bandage och några säger att vi skall lägga på varmt vatten på nageln. Så fort man rör hans tass börjar han gråta och jag kan inte titta på hans nagel för jag mår så dåligt när doggen min gör det. Så ni som kan sånthär.

 Snälla Snälla Hjälp!


Imån så kikar jag in på era bloggar och kommenterar. Jag skall även svara på mina kommentarer, men imån det!


Kommentarer
Postat av: Marina från Å

Jag tycker absolut att du skall kontakta en veterinär...kanske du inte behöver åka in med honom men dom kan säkert ge ett gott råd...kanske pulpan har blivit skadad och det kan göra rejält ont...så jag tycker att du ska ringa och höra...hoppas det ordnar sej...sköt om dej och vovven nu...

2009-05-17 @ 09:12:15
Postat av: Åsa

Stackars vovve - Ring veterinären - de kan säkert ge bra råd!!! Lycka till!!!

2009-05-17 @ 09:12:21
Postat av: EleonorRosenquist H

Jag tycker ni ska höra med veterinären. Sen tycker jag ni kan köpa ett speciellt "nagellack" som finns att pensla på om man t ex klipper klorna för långt så stryker man på det för att stoppa blödandet. Om klorna inte är klippta på länge ska ni klippa jättelite i taget, och klippa ofta så liksom kryper pulpan längre in och man sårar inte så lätt pulpan igen.

Det är alltid svårt att se sin hund ha ont. Men du ska se att det ordnar sig iaf.

2009-05-17 @ 09:12:32
Postat av: b

antagligen har nageln gått sönder där pulpan är. djurs naglar funkar så att det finns en blodådra längre in (nästan som om det är ett finger) och det blöder en hel del om nageln går av där. men ring till en vet. så får du hjälp och vägledning. lycka till och hälsa vovven!

2009-05-17 @ 09:12:43
Postat av: Sölwi

Alla har rätt i sina kommentarer, vill bara tillägga att det finns stövlar som du kan dra på, då läker skadan fortare när ni går ut med hunden, finns att köpa i djuraffär, ev hos vet. Kram

2009-05-17 @ 09:12:52
Postat av: Linda

tittar in och säger hej

2009-05-17 @ 09:13:02
Postat av: Vinnie

Råder dig att vända dig till en veterinären!

Inte bra att rådgiva dig här på bloggen.



Hoppas att det slutar blöda och att hunden mår bättre snart.

2009-05-17 @ 09:13:10
Postat av: Sabi

Alla: Tacck för tipsen alla!

2009-05-17 @ 09:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0