Hur redigerar man bilder lättast?....

Hur redigerar man bilder enklast .. Det skall vara helt gratis , man skall inte behöva binda sig till något och det skall vara hur simpelt som helst. Hur gör man då?!

Ju man använder google´s egna bild program. Picasa 3! Det är hur enkelt som helst! Man binder sig inte till något och det är helt Gratis! Men hur  skall man komma igång.. Jag gjorde en liten "gudie", häng på!

Börja med att ladda ner programmet helt gratis och lagligt genom att klicka här. När du har laddat ner programmet vilket bara tar några minuter så installerar du det. Nu är det dags att köra igång!

Steg 1:

Så här skall det se ut när du installerat programmet. Dubbelklicka sedan på bilden du vill redigera. Vill du redigera flera bilder markerar du dem genom att håla in CTRL och klicka på bilderna.

Steg 2 :

Nu har bilden öppnats och du har kommit till själva redigerings delen. Vänster sida ser du kategorier precis som bilden visar.På Grundkorrigering kan du t e x räta till bilden, retuschera den , lägga till text och en massa annat. På Justeringar kan du t e x ficka ljuset enkelt med bara några klicka. På Effekter kan du lägga till coola effekter på din bild. Allt Enkelt!

Nu kanske du vill skriva ut bilden eller lägga till flera bilder på samma bild?! Ja då klickar du på Collage . Där kommer du sedan till en annan sida. Där lägger du in dina bilder du vill ha så fixar den skuggor och ramar - om man nu vill det. Kan det bli enklare?

Extra:

Louise undrade hur man lägger in flera bilder på ett inlägg, precis som detta.Det gör man super enkelt med hjälp av denna ikon . Dock måste du länka till bilden. Då kan du skapa ett gratis konto på http://www.photobucket.com/ - där laddar du upp bilderna du vill ha på bloggen och sedan länkar dem genom att klicka på . Hoppas du förstod!


Hoppas ni får nytta av detta! / Sabi


Kommentarer
Postat av: Sölwi

Grrr..nu e jag inte mottaglig för info. men går tillbaka hit senare.

Gå och lägg dig NU

Kramen

2009-05-17 @ 09:06:35
Postat av: Vinnie

Jisses så snabbt tiden går när man redigerar bilder.

Kul med gratis program som fungerar!

Själv använder jag PSE7 och kan inte leva utan detta superprogram.



Ha en härlig helg

Mvh Vinnie

2009-05-17 @ 09:06:47
Postat av: Johanna

Ååå fasiken va bra1 det ska jag fixa när jag kommer hem till min egna lilla älsklings manick nu sitter man ju på jobbets... Ha en fin fin lördag

2009-05-17 @ 09:06:55
Postat av: Johanna

Jobbar som kabinvärdinna på en färja inte det kuligaste men ok med pengar och ledighet i längre perioder än 2 dar liksom ...

2009-05-17 @ 09:07:06
Postat av: Nette

Tackar för tipset. Har laddat ner det nu. I vanliga fall använder jag PSE6, men det är alltid bra med något som går snabbt.

2009-05-17 @ 09:07:17
Postat av: EleonorRosenquist H

Tack för jättebra tips. Det här kanske tom jag kan klara!!!??

2009-05-17 @ 09:07:35
Postat av: Sabi

Vinnie: Super lätt och super bra. Jaså kul. Jag använder Photoshop CS2 , också super bra.

2009-05-17 @ 09:07:44
Postat av: Sabi

Vinnie: Super lätt och super bra. Jaså kul. Jag använder Photoshop CS2 , också super bra.

2009-05-17 @ 09:07:53
Postat av: Sabi

Johanna: Jaa grymt. Tack, dsm!

2009-05-17 @ 09:08:02
Postat av: Sabi

Nette: Jaa visst. Samma här!

2009-05-17 @ 09:08:09
Postat av: Sabi

EleonorRosenquist H :- haha Ojaah

2009-05-17 @ 09:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0