160000:- ?!

Sitter här och skall planerat inför ett disco min dansgrupp skall ha. Jag berättade för ungdomarna idag att varje person får ge 50 / 100 kr så att jag kan köpa saker inför discot. Då utbrast alla: ÄR DU GALEN! SÅ MYCKET! ¨Så där satt jag och föklarade att under mina FEM år jag undervisat dem och gjort musikaler som har kommit ut på tv och allt så har jag endå aldrig under fem år sagt jag vill ha pengar för att köpa det och det inför det osv. Aldrig. Nu när jag går i konkurs så behöver jag verkligen eran hjälp för att samla in pengar så vi kan köpa det vi behöver. Men barn som barn tycker det är för mycket. Så jag sitter här och skriver lappar till föräldrarna.

Jag gjorde en liten "uträkning" hur mycket det skulle kostat för den längsta som har gått i ShowGänget ( dansgruppen ). Tjejen har gått i 4 år . Jag räknade ut att det kostade 800:- för 10 veckor ( den lägsta dansskolan i våran kommun kostar 850:- för 10 veckor) .Resultatet blev : 166400 kr.

Tänk så fick den tejen betala så mycket. Hennes föräldrar hade gått i minus!!!!

Jag har haft denna dansskola i mer än fem år men aldrig aldrig tagit betalt. Inte ens en krona. Nu när vi behöver anordna nått så blir det panik när man skall lämna in en hundring.

Jag startade det gratis - jag gick med på det . Jag ville att så många skulle få chansen att utveckla sin talang GRATIS. Vi är över 30 ungdomar. Kan ni räkna ut hur mycket det blir om alla 30 gått i 4 år? Ju det blir 4492000 kr . Vad dansskolor tjänar på detta.

Det roliga i allt är att vi tränar 3 gånger i veckan gratis. Medans dansskolor tränar 1 gång i veckan i 10 veckor för brakande pris! Inte klokt alltså!

Nu skall jag plugga klart. Imån blir det första lektionen med " Hip Hop Abs" vi skall börja med, lite smått nervöst... Men det skall la gå fint? Visst håller ni tummarna att jag gör allt rätt nu?.. Tänkte la det.

TUSEN TACK FÖR ALLA KOMMENTARER.


God natt och massa med internet kramar ^^ / Sabi {#}


Kommentarer
Postat av: Kraaam/Åsa

Du verkar vara en imponerande driftig person.

Har läst några av dina inlägg och ibland förvirrar du mig med din ålder - du har så mycket på gång och mycket sunda tankar.



Du kommer gå långt i livet

2009-05-16 @ 22:47:58
Postat av: Ali

Jag tycker att du är beundransvärd och jag tycker banne mig att du ska få betalt av kommunn för dina lektioner!! Sök bidrag i massor!...

Vad är en hundring/barn? Inget och nada, jag hade banne mig krävt att de skulle betala annars kan de ju söka in sina barn till skolor där det kostar mer, då skulle det bli andra bullar av, då inser de att du är värd pengar till att anorna saker...

Hoppas att det löser sig för du ska inte jobba "gratis"

Ha en fin torsdag!

Kram Ali

2009-05-16 @ 22:48:13
Postat av: Sölwi

Klart jag håller tummarna

2009-05-16 @ 22:48:22
Postat av: Sabi

Kraaam: Oh gud tusen tusen tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-05-16 @ 22:48:31
Postat av: Sabi

Ali:

Tusen tack. Det handlar inte så mycket att betala mig, utan att mer ge pengar för discot. Taaaack!

Detsamma

2009-05-16 @ 22:48:40
Postat av: Sabi

Sölwi: Whioo!:=)

2009-05-16 @ 22:48:49
Postat av: Anonym

2009-05-16 @ 22:48:59
Postat av: Nhan

Du måste på något vis få någon hjälp ekonomiskt, har du hört dig för ???

Eller bara jazzar du på i tron att det fixar sig

Låt tidningen göra ett reoptage så folk få reda på hur du ni har det med dansgruppen.

Du kan söka pengar i stiftelser eller fonder för din dansgrupp. så stå på dig, jag håller tummarna.

2009-05-16 @ 22:49:05
Postat av: Sabi

Nhan, Jätte tack för ditt stöd! Vi har en budget med pengar . Grejen är den att dem pengarna får vi inte slösa på discot , darför bad jag om 100 pers. Men verkligen tack för att du bryr dig"!

2009-05-16 @ 22:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0