Att leva bland bomber och granater


Foto: Tre pojkar i Tuzla, Bosnien. Fotorättighet tillhör: Folk i Bild Urdag från bloggen:
Tv-Producenten.se

Ännu en gång har jag fastnat för Tv-Producenten.se ´s inlägg. Det är otroligt bra och jag tycker verkligen att alla alltså allihopa som läser min blogg tar två minuter och läser igenom hans blogg. Inlägget är otroligt bra skrivet och väcker känslor.

"Att som flykting komma till Sverige vid treårsåldern var inte det lättaste. Som treåring förstår man inte att man flyr från bomber och granater, från skott, och från ljud av skrik där någon precis ska avrättas. Som tur var slapp jag detta då jag kommer från en stad som slapp mardrömsscenariot, men där byarna utanför fick ta stryk. Och det fick många av vännerna jag lärt känna genom åren här i landet.  Något jag däremot vet är att serbiska soldater kastat in granater i porten till en av lägenheterna jag bodde i då, medan jag låg och sov. "

                                               Läs igenom inlägget genom att klicka > Här < !

Kommentarer
Postat av: Ems

Hej, hur går det med skådespeleriet?

Lyckats medverka i något än? :)

2009-12-09 @ 17:58:53
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: ayti

usch :(

2009-12-21 @ 20:00:07
URL: http://ayti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0